Pan Tau s kouzelnou buřinkou byl hrdinou několika generací českých dětí. Ale zároveň i dětí německých, znaly ho totiž z televize ARD. V době, kdy socialistické Československo a kapitalistické západní Německo od sebe dělila neprostupná železná opona, se rozvíjela úspěšná spolupráce mezi českými tvůrci filmových pohádek a stanicí Westdeutscher Rundfunk, kde vedl redakci tvorby pro děti producent Gert Müntefering. Právě díky němu se koprodukce například při natáčení pohádky Tři oříšky pro Popelku a dalších úspěšných titulů dostala do západoněmecké televize. V 88 letech si Müntefering přijel pro ocenění na Festival dětských filmů v Ostrově u Karlových Varů. A jak se to všechno tenkrát přihodilo, vyprávěl reportérovi prestižního deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Pan Tau a budoucnost
Ceny se udělují autorům, kteří svými příběhy čtenáře obohatí a překvapí. Kteří ukážou v novém světle něco, co je sice důvěrně známé, ale bylo doposud přehlíženo. Kteří provedou rozsáhlé rešerše. Kteří se s hrdiny svých příběhů vydávají na cestu a poutavým jazykem i obrazy na ni zvou i čtenáře. A přesně to se podařilo Philippu Krohnovi v jeho textu.
Tomáš Lindner
Pošlete vítězný příspěvek do světa!
Zaujal vás příspěvek? Podělte se o něj s těmi, které by mohl také oslovit!