„Proč bychom, proboha, neměli expandovat na Západ jen proto, že pocházíme z Východu?” ptá se český miliardář Tomáš Čupr, majitel firmy Rohlík.cz. Po úspěchu v Česku se rozhodl se svým „online supermarketem” vstoupit i na zahraniční trhy: Budapešť, Vídeň, Mnichov, Frankfurt a další německá města mají následovat. Skrze příběh úspěšného startupu se povedlo Kilianu Kirchgeßnerovi představit německému publiku jejich východního souseda v netradičním světle moderní a sebevědomé země.
Dnes se otvírá prostor pro vyprávění příběhů, které byste v Česku vlastně nečekali. A nejsou vyprávěny proto, že se odehrávají v České republice, ale proto, že jsou zajímavé jako příběhy samy o sobě.
Kilian Kirchgeßner
„Musíš si přestat myslet, že každý západní podnikatel je třikrát chytřejší než ty“
Portrét jednoho miliardáře a jeho byznysu – to na první pohled může působit jako málo spektakulární námět na ocenění. Opak je pravdou. A to nejen kvůli řemeslné novinářské poctivosti, kterou Kirchgeßner – jak je u jeho práce obvyklé – při psaní textu prokázal. Kirchgeßner si vybral velmi dobrý příběh, příběh technologického startupu, příběh moderního Česka, který se liší od témat spojovaných v německé veřejnosti obvykle s východními sousedy.
Tomáš Lindner
Pošlete vítězný příspěvek do světa!
Zaujal vás příspěvek? Podělte se o něj s těmi, které by mohl také oslovit!